Helse, miljø og sikkerhet
Vårt HMS-system er utviklet i samsvar med ISO 9001, ISO 14001 og ISO45001.
4Service har som målsetting å oppnå 0 skader på helse og miljø. På bakgrunn av risikovurderinger hvor ansatte er involvert, søker vi til enhver tid å finne de mest hensiktsmessige fysiske og menneskelige sikkerhetsbarrierer.
Helse
4Service har som målsetting å oppnå 0 arbeidsrelaterte sykdommer. Vi har et mål om at alle våre medarbeidere skal være like friske når de går hjem fra jobb, som når de kom til jobb.
Vårt mål er å drive en helsefremmende virksomhet. Man vil legge til rette for at ansatte skal få de rette hjelpemidlene og tilretteleggelse i sitt arbeid, for å kunne utføre sin jobb på en forsvarlig måte.
Gjennom tett samarbeid med bedriftshelsetjeneste og våre kunder ønsker vi hele tiden å fremme god helse gjennom fokus på godt fysisk arbeidsmiljø, psykososialt arbeidsmiljø og et godt organisatorisk arbeidsmiljø. Vårt perspektiv er at det er bedre å forebygge enn å reparere.
Miljø (Ytre miljø)
4Service har som målsetting å oppnå 0 skader på miljø.
Vi skal være i forkant og være en pådriver for å redusere matsvinn, kjemikalier og bruk av plast.
Vi skal sikre kunder og ansatte adgang til miljøriktige produkter og drive virksomheten med minst mulig miljøbelastning. Gjennom kvalitetssystemet vil 4Service kontinuerlig søke å forbedre sine prosesser for å tilfredsstille myndigheters, kundenes, eiernes og ansattes krav, behov og forventninger på en kostnadseffektiv måte.
Sikkerhet
4Service har som målsetting å oppnå 0 arbeidsrelaterte skader.
På bakgrunn av risikovurderinger hvor ansatte er involvert, vil vi søke å finne de til enhver tid mest hensiktsmessige fysiske og menneskelige sikkerhetsbarrierer.
Gjennom regelmessig opplæring, samtaler og tema-kampanjer vil vi sørge for at HMS-perspektivet inngår som en naturlig del av ansattes holdninger og atferdsmønster, og sikre at våre ansatte har de beste forutsetninger for å bidra til kontinuerlig forbedring for å oppnå vår målsetting.
4Service har gjennom sine tjenester ansvar for at kundene har trygge og gode omgivelser rundt seg. Ved å drive renhold og servere mat til flere tusen arbeidstakere hver dag rundt i Norge, har vi et ansvar å ha høy fokus på HMS og Kvalitet. Gjennom at alle ansatte tenker HMS og sikrer god Kvalitet, vil vi kunne levere tjenester slik kunden forventer.